BEMANNINGSENTREPERNAD

BEMANNINGS-
ENTREPRENAD

Vi driftar ert lager!

Lagerhantering är många gånger en komplex arbetsuppgift för företag eftersom det ofta medför ansvar för bland annat arbetsledning, arbetsmiljö, datasystem, fraktavtal, truckar med mera. Vi vet vad som krävs. Vi vet också att väl fungerande lagerrutiner med hög leveranskapacitet och korta leveranstider är avgörande för lönsamheten.

Här kan vi hjälpa till genom att sköta driften och ta ett helhetsansvar för ert lager. Vår erfarenhet och kunskap ser till att det dagliga operativa lagerarbetet flyter på så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet.

Erfarenhet

Vi på Incorp har flera lyckade helhetslösningar för lagerhantering bakom oss. Här finns såväl erfarenhet som kunskap om att driva kunders lager i både våra egna lokaler och i lokaler som hyrs eller ägs av kund.

Flexibilitet

Incorp har lagerpersonal på flera olika lager vilket gör att vi kan flytta personalen mellan olika lager för att anpassa bemanningen efter säsongsvariationer.

Kostnadseffektivt

Vi på Incorp är riktigt duktiga på lagerhantering. Därför kan vi skapa lagerhantering med arbetseffektiva flöden, exempelvis genom digitalt stöd i plockhanteringen för att öka leveranssäkerheten och minska tidsåtgången.

Att lägga ut lagret på entreprenad – enklare än ni tror.

Låt oss komma och hälsa på i ert lager, se över era arbetsrutiner och berätta på vilket sätt vi kan hjälpa till. Tillsammans blir vi ett starkt lag som tar er lagerhantering mot nya höjder.

1

2

3

Det första steget

Vi gör ett studiebesök där vi lär känna företaget och vilka produkter som lagerförs m.m 

Det andra steget

Vi återkommer med ett förslag på en lösning som kan effektivisera er lagerhantering.

Det tredje steget

Vi tar fram ett förslag på SOP (Standard Operating Procedure) som visar hur vi skulle kunna ta ett helhetsansvar av lagret.

Kundcase:

Kunden drev först lagret i egen regi, men personalhantering och övriga frågeställningar runt lagerhanteringen tog fokus och tid från kärnverksamheten. Man flyttade då till 3PL-partner med allt jobb det innebar. Det lagerhanteringsavtalet byggde på ersättning baserat på styckesnivå, men eftersom man fortsatte att växa blev kostnadsbilden för hög och trubbig över tid. Kunden funderade då över att byta partner igen, men ville samtidigt säkerställa att man inte skulle behöva flytta igenom inom överskådlig tid. Kunden ville vara trygg i sina lokaler och ha möjlighet att byta partner.


Hur ser lösningen ut?

Kunden hyr ett lager direkt av fastighetsägaren i Göteborg och tecknar ett hyresavtal på en avtalstid som ligger i linje med den tid man vet att man kommer ha sitt lager i Sverige.

Hur gör man med lagerpersonal?

All lagerpersonal inklusive arbetsledning kommer via Incorp. Företaget och Incorp kommer överens om en fast personalkostnad som baseras på nyckeltal kopplat mot omsättning och lagervolym. 

Vilka är de största fördelarna?

Var och en gör det man är bäst på. Kunden sköter sälj, administration och inköp medan Incorp sköter allt som rör lager- och logistikhantering.

Vad menar vi med ”hållbar bemanning”?

Snabba förändringarna på marknaden kräver att man effektivt och enkelt kan balansera sin verksamhet. Vårt mål är att ni som kund ska kunna fokusera på din kärnverksamhet. Vi ser till att ditt lager har rätt bemanning.

Vi på Incorp har valt att fokusera på tre delmål i FN:s globala mål för hållbar utveckling. Vårt fokus ligger på mål 8, vilket innebär att vi verkar för en inkluderande och långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt samt full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla.

Hur uppfyller vi delmål 8.5?

Hållbar bemanning är vårt sätt att stödja full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla kvinnor och män, inklusive ungdomar och personer med funktionsnedsättning, samt lika lön för likvärdigt arbete då vi följer kollektivavtalen på marknaden.

Hur uppfyller vi delmål 8.6?

Bemanning av lager är ett välfungerande sätt för människor att komma ut på arbetsmarknaden och ledder på sikt till att den andel ungdomar, som varken arbetar eller studerar, minskar väsentligt.

Hur uppfyller vi delmål 8.8?

Vi skyddar arbetstagarnas rättigheter och främjar en trygg och säker arbetsmiljö genom att vara ett auktoriserat bemanningsföretag hos branschorganisationen Almega.

Kontakta David med dina frågor om helhetslösningar 

Ingen fråga är för enkel eller krånglig. Hör av dig så tittar vi på hur vi tillsammans kan bli ett vinnande team!


Kontakta David direkt

Kontakta oss
  • Administrativt kontor:
    Lärkvägen 4, 441 40 Alingsås
Om oss

Incorp matchar människor med organisationer. Våra tjänster inom bemanning och lager hjälper företag att kontrollera kostnader, utveckla verksamheten och stärka konkurrenskraften. Vi vill växa tillsammans med våra kunder.

Auktorisationer & Certifieringar

bfa

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till "tillåt cookies" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng