Flexibel tredjepartslogistik
För många av våra kunder är logistiken en avgörande framgångsfaktor. I många branscher hårdnar konkurrensen och det blir allt viktigare att leverera rätt service och alltid överträffa förväntningarna. Ni är experter på att marknadsföra och sälja era produkter och vi ser till att ta hand om och leverera era produkter i rätt tid.
En av de stora fördelarna med tredjepartslogistik är rörliga kostnader. Konkret innebär det att ni endast betalar för de lagerplatser ni använder och det jobb vi utför. Det underlättar vid exempelvis ojämn försäljning eller när företag vill växa och expandera och inte vill hindras av fasta kostnader, kapitalbindning eller långa kontraktstider.
Ni är med och delar på lagerkostnader för utrustning, truckar, medarbetare och datasystem och kan samtidigt ta del av våra förmånliga fraktavtal.
Vi tillhandahåller IT-system (i vårt fall Ongoing Warehouse Management) som i realtid registrerar lagersaldon, inleveranser, orderprocessen och returlogistiken med mera. Detta har ni tillgång till via integration mot er e-handelsplattform, affärssystem eller webbaserade kundportal dygnet runt.
Så enkelt att ni undrar varför ni inte gjort det tidigare
Det är era kunder och inte era ordrar som behöver uppmärksamhet. När man lägger ut sin logistik hos en tredjepartslogistiker, kan ni fokusera mer på era kunder och deras upplevelse medan 3PL-företaget fokuserar på era ordrar och produkter.
Ordern skapas
I ert e-handelssystem görs affären och ordern skickas in i vårt lagersystem Ongoing Warehose Manager.
Fördelar med tredjepartslogistik (3PL)
En sömlös expandering är viktig för att ni ska kunna lägga er tid på ökad försäljning. Det får man med en 3PL-samarbetspartner. Även om nivåerna av ordrar, inleveranser och lageryta varierar, får ni en större flexibilitet hos ett tredjepartslogistiker än om man driver ett eget lager.
Våra vanligaste tilläggstjänster
- Returhantering
- Ompaketering
- Kundtjänsthantering via ärendehantering och/eller telefon.
Fraktavtal
De flesta av våra kunder använder vårt fraktavtal som gör att ni som kund får ta del av våra fördelaktiga fraktvolymer och priser.
Kundunika lösningar
Vi skräddarsyr egna lösningar för varje kund i form av emballage, packning, tejp osv.
Vad menar vi med ”hållbar bemanning”?
När det är snabba förändringarna på marknaden gäller det att effektivt och enkelt kunna balansera sin verksamhet. Vårt mål är att du som kund skall kunna fokusera på din kärnverksamhet. Vi ser till att du är rätt bemannad med lagerpersonal.
Vi på Incorp har valt att fokusera på nedan tre delmål av de globala målen för hållbar utveckling i enlighet med FN. Mål 8 är att verka för en inkluderande och långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt, full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla.
Kontakta David med dina frågor om tredjepartslogistik från Incorp
Vi kan erbjuda ett riktigt förmånligt totalpris på er tredjepartslogistik! Tveka inte kontakta oss för en bra dialog och en vinn-vinn lösning som gör att ni kan fokusera på det som är viktigast för er.