TREDJEPARTSLOGISTIK

TREDJEPARTS-
LOGISTIK

Flexibel tredjepartslogistik

För många av våra kunder är logistiken en avgörande framgångsfaktor. I många branscher hårdnar konkurrensen och det blir allt viktigare att leverera rätt service och alltid överträffa förväntningarna. Ni är experter på att marknadsföra och sälja era produkter och vi ser till att ta hand om och leverera era produkter i rätt tid.

En av de stora fördelarna med tredjepartslogistik är rörliga kostnader. Konkret innebär det att ni endast betalar för de lagerplatser ni använder och det jobb vi utför. Det underlättar vid exempelvis ojämn försäljning eller när företag vill växa och expandera och inte vill hindras av fasta kostnader, kapitalbindning eller långa kontraktstider.

Ni är med och delar på lagerkostnader för utrustning, truckar, medarbetare och datasystem och kan samtidigt ta del av våra förmånliga fraktavtal.

Vi tillhandahåller IT-system (i vårt fall Ongoing Warehouse Management) som i realtid registrerar lagersaldon, inleveranser, orderprocessen och returlogistiken med mera. Detta har ni tillgång till via integration mot er e-handelsplattform, affärssystem eller webbaserade kundportal dygnet runt.

Tydlig prissättning

För de flesta arbetsmoment lämnar vi ett fast pris. Det handlar till exempel om pack och plock, lagerhyra och returhantering. Ni betalar bara för det ni använder.

Enkelt att växa

Att utöka eller minska sitt lager ska vara smidigt när man är kund hos oss. Vi har kapacitet att utöka ert lager och vi ser till att era kunder får sina leveranser alla vardagar i veckan.

Enkelt och transparent

Tack vare vårt datasystem Ongoing Warehouse Manager, kan ni som kund logga in och se status på bland annat ordrar och lagersaldon via webben.

Så enkelt att ni undrar varför ni inte gjort det tidigare

Det är era kunder och inte era ordrar som behöver uppmärksamhet. När man lägger ut sin logistik hos en tredjepartslogistiker, kan ni fokusera mer på era kunder och deras upplevelse medan 3PL-företaget fokuserar på era ordrar och produkter.  

1

2

3

Ordern skapas

I ert e-handelssystem görs affären och ordern skickas in i vårt lagersystem Ongoing Warehose Manager.

Vi plockar ordern

Vår erfarna lagerpersonal plockar och packar ordern. Vi bokar transport för er försändelse.

Ditt system får information

Vårt lagersystem återkopplar till ert system med information om att ordern är klar att skickas och med upplysningar som försändelsenummer med mera.

Fördelar med tredjepartslogistik (3PL)

En sömlös expandering är viktig för att ni ska kunna lägga er tid på ökad försäljning. Det får man med en 3PL-samarbetspartner. Även om nivåerna av ordrar, inleveranser och lageryta varierar, får ni en större flexibilitet hos ett tredjepartslogistiker än om man driver ett eget lager.


Våra vanligaste tilläggstjänster
  • Returhantering
  • Ompaketering
  • Kundtjänsthantering via ärendehantering och/eller telefon.
Fraktavtal

De flesta av våra kunder använder vårt fraktavtal som gör att ni som kund får ta del av våra fördelaktiga fraktvolymer och priser.

Kundunika lösningar

Vi skräddarsyr egna lösningar för varje kund i form av emballage, packning, tejp osv.

Vad menar vi med ”hållbar bemanning”?

När det är snabba förändringarna på marknaden gäller det att effektivt och enkelt kunna balansera sin verksamhet. Vårt mål är att du som kund skall kunna fokusera på din kärnverksamhet. Vi ser till att du är rätt bemannad med lagerpersonal.

Vi på Incorp har valt att fokusera på nedan tre delmål av de globala målen för hållbar utveckling i enlighet med FN. Mål 8 är att verka för en inkluderande och långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt, full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla.

Hur uppfyller vi delmål 8.5?

Hållbar bemanning är vårt sätt att stödja full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla kvinnor och män, inklusive ungdomar och personer med funktionsnedsättning, samt lika lön för likvärdigt arbete då vi följer kollektivavtalen på marknaden.

Hur uppfyller vi delmål 8.6?

Bemanning av lager är ett välfungerande sätt för människor att komma ut på arbetsmarknaden och ledder på sikt till att den andel ungdomar, som varken arbetar eller studerar, minskar väsentligt.

Hur uppfyller vi delmål 8.8?

Vi skyddar arbetstagarnas rättigheter och främjar en trygg och säker arbetsmiljö genom att vara ett auktoriserat bemanningsföretag hos branschorganisationen Almega.

Kontakta David med dina frågor om tredjepartslogistik från Incorp

Vi kan erbjuda ett riktigt förmånligt totalpris på er tredjepartslogistik! Tveka inte kontakta oss för en bra dialog och en vinn-vinn lösning som gör att ni kan fokusera på det som är viktigast för er.


Kontakta David Direkt

Smarta tilläggstjänster till tredjepartslogistik

Vi erbjuder en rad tilläggstjänster som gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet.

Ekonomi & Administration

Från 795 KR
per månad

Läs mer här
  • Löpande bokföring

  • Inköpsadministration

  • Lageradministration

  • Returhantering

  • Kundtjänst via ärendehanteringssystem

  • Kundtjänst via telefon

  • Arbetsledning

  • Arbetsrutiner

Förpackning & Montering (VAS)

Med våra tjänster inom förpackning och montering hjälper vi våra kunder att förädla sina produkter.

Läs mer här
  • Ompackning

  • Etikettering

  • Produktförädling

  • Containertömning

  • Pulverfyllning

  • Transfertryck

  • Montering av mekanik

  • Montering av elektronik

Smarta tilläggstjänster till tredjepartslogistik

Vi erbjuder en rad tilläggstjänster som gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet.

Lageradministration

 

Läs mer här
  • Löpande bokföring

  • Inköpsadministration

  • Lageradministration

  • Returhantering

  • Kundtjänst via ärendehanteringssystem

  • Kundtjänst via telefon

  • Arbetsledning

  • Arbetsrutiner

Förpackning & Montering (VAS)

Med våra tjänster inom förpackning och montering hjälper vi våra kunder att förädla sina produkter.

Läs mer här
  • Ompackning

  • Etikettering

  • Produktförädling

  • Containertömning

  • Pulverfyllning

  • Transfertryck

  • Montering av mekanik

  • Montering av elektronik

Kontakta oss
  • Administrativt kontor:
    Lärkvägen 4, 441 40 Alingsås
Om oss

Incorp matchar människor med organisationer. Våra tjänster inom bemanning och lager hjälper företag att kontrollera kostnader, utveckla verksamheten och stärka konkurrenskraften. Vi vill växa tillsammans med våra kunder.

Auktorisationer & Certifieringar

bfa

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till "tillåt cookies" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng